okt 112012
 

jag var där. reportage. Årets Hem&Villa-mässa är liksom tidigare mest ett evenemang för dem som äger sitt boende. Viljan att investera ytterligare i renovering visar sig i år vara mycket hög här hemma, enligt undersökning som gjorts inför mässan. Detta trots rådande ekonomiskt nedgång.

För trendspanarna syntes på mässgolvet en omedelbar dominans av vatten, i form av badkar i växande storlekar. För dem som inte ville eller hade yta att uppbringa permanent fanns tillomed ett uppblåsbart Spa!

Mässans “luft” var temat “hemelektronik”, en avdelning helt utan anknytning till ämnet (Boxer, Tre, Viasat agerade täckmantel). För ingen – Philips modul Digitala hemmet undantaget – av de övriga aktörerna fanns på plats. Knappast den offensiva inställning som branschen behöver efter Expertkonkursen. Om orsaken är ointresse eller för höga monterpriser, låter vi vara osagt.

Snyggaste interaktiva enheten var antagligen inte till salu, den stod i korridoren utanför på strategiskt ställe. Men vem vill inte ha en sån hemma och sätta toabetyg på den egna städningen?!

🙂

Sorry, the comment form is closed at this time.