Pressrelease: SanDisk lanserar cachelösning för förbättrad PC-prestanda

[pressrelease]

SanDisk lanserar cachelösning för förbättrad PC-prestanda

SanDisk ReadyCache-lösning ger konsumenter möjligheten att förbättra uppstarten av datorn och program samtidigt som de kan utnyttja den befintliga hårddiskens lagringskapacitet

SanDisk lanserar nu en prisvärd, lättinstallerad SSD cachelösning som ger konsumenter möjligheten att förbättra stationära datorers prestanda betydligt. SanDisk ReadyCache™ förkortar tiden för den stationära datorns uppstart, avstängning och programstart, vilket ger konsumenterna en mer responsiv  datorupplevelse, samtidigt som de behåller lagringskapaciteten från den vanliga hårddisken.

Enkel uppgradering ger nytt liv till den stationära datorn

SanDisks ReadyCache är en prestandahöjande lösning som kombinerar en 32 GigaByte (GB)[i], och ca 6 cm stor, SSD enhet som arbetar tillsammans med datorns befintliga hårddisk genom mjukvaran ExpressCach från Condusiv™ Technologies. Mjukvaran, som säljs exklusivt av SanDisk, är enkel att ladda ner från SanDisks webbsida och kan installeras på alla stationära PC datorer med operativsystemet Windows® 7. Efter att ha installerat SSDn och mjukvaran, hanterar SanDisk ReadyCache-lösningens avancerade cachningsalgoritmer automatiskt genom att spara information om frekvent använda filer för att på så sätt förbättra den övergripande prestandan[ii].

• Snabb uppstartstid: SanDisk ReadyCache hård- och mjukvarulösning möjliggör för upp till fyra gånger snabbare uppstartsprestanda[iii] än en hårddisk som arbetar separat, vilket ger användaren möjligheten att snabbt starta och stänga ner systemet.
  • Snabbare programuppstart: Cachelösningen startar progam upp till 12 gånger snabbare[iv], vilket framförallt är användbart när man använder sin dator till spel, affärer eller multimediaprogram.
  • Stödjer multipla hårddiskar: Till skillnad från de flesta SSD cachelösningar kan SanDisk ReadyCache dra data från flera hårddiskar, vilket ger konsekvent förbättrad prestanda vid användningen av mer än en hårddisk.
  • Stödjer hårddiskar med hög kapacitet: Lösningen stödjer alla hårddiskar oavsett lagringskapacitet så användarna kan dra nytta av maximalt lagringsutrymme.
  • Samstämmig data: All data som befinner sig i cachen befinner sig även i den primära lagringen vilket förhindrar att data förloras om cachelösningen avinstalleras.
  • Smidig parallellkörning: Cachelösningar möjliggör för användarna att smidigt köra flera program samtidigt, något som är idealiskt när man parallellkör program.
  • Snabb installation: Med SanDisks ReadyCache-lösning behöver inte konsumenter ersätta den befintliga hårddisken, klona operativsystem, utföra tidskrävande installationer eller migrera data. Produkten kommer med ett installationskit som innehåller en SATA 6GB/s kabel, en 9 centimeters monteringskonsoll och skruvar. Mjukvaran är enkel att ladda ner och installera från SanDisks webbsida.
  • Prisvärd: Cachelösningen ger användaren möjlighet att uppleva den snabba prestandan hos en ny dator utan att behöva betala för ett helt nytt system.

–       SanDisk ReadyCache är ett enkelt och prisvärt sätt för konsumenter att turboladda en stationär dator, säger Kent Perry, ansvarig för produktmarknadsföring på SanDisk. Vår Nya SSD cachelösning låter användarna njuta av prestanda-fördelarna av frekvent använd data som kommer från en SSD, samtidigt som de behåller lagringskapaciteten av deras hårddisk. Det är en idealisk kombination av fördelarna med en SSD och en hårddisk.

Tillgänglighet och pris

SanDisk ReadyCache finns tillgänglig i Sverige från mitten av september till det rekommenderade cirkapriset 499 kronor.

SanDisk Solid State Drives (SSD)

SanDisk erbjuder en heltäckande produktportfölj av SSD-produkter för detaljhandeln, OEM och företag.  För detaljhandeln, tillsammans med SanDisk ReadyCache-lösningen, erbjuder SanDisk SanDisk Extreme® SSD som ger maximal prestanda till gamers och andra datoranvändare av tunga applikationer. OEM produkter inkluderar U100 SSD för kostnadseffektiv prestanda och anpassningsbara formfaktorer, X100 SSD med största prestanda och lagringskapacitet för stationära och bärbara PC-tillverkare, och SanDiskiSSD integrerad lagringsenhet för en inbyggd SSD SATA formfaktor. Alla modeller finns som fristående SSD eller dual drive cachelösningar. För företag Lightning® SSDs ger branschens bredaste utbud av flexibla moln och datacentersystemlösningar. Drivrutinerna ger dramatisk I/O prestanda, förutsägbar prestanda och tillförlitlighet[v].

About SanDisk

SanDisk Corporation (NASDAQ: SNDK) is a global leader in flash memory storage solutions, from research and development, product design and manufacturing to branding and distribution for OEM and retail channels. Since 1988, SanDisk’s innovations in flash memory and storage system technologies have provided customers with new and transformational digital experiences. SanDisk’s diverse product portfolio includes flash memory cards and embedded solutions used in smart phones, tablets, digital cameras, camcorders, digital media players and other consumer electronic devices, as well as USB flash drives and solid-state drives (SSD) for the computing market. SanDisk’s products are used by consumers and enterprise customers around the world.

SanDisk is a Silicon Valley-based S&P 500 and Fortune 500 company, with more than half its sales outside the United States. For more information, visit www.sandisk.com.

[i] 1 gigabyte = 1 billion bytes. Some capacity not available for data storage.

[ii] Windows 7 OS and software download required. Terms and Conditions apply.

[iii] As compared to 7200 RPM SATA 2.5” hard drive. Based on published specifications and internal benchmarking tests.

[iv] As compared to 7200 RPM SATA 2.5” hard drive. Based on published specifications and internal benchmarking tests.

[v] Mean Time Between Failures based on parts stress analysis.

SanDisk and SanDisk Extreme are trademarks of SanDisk Corporation, registered in the United States and other countries. SanDisk ReadyCache and SanDisk iSSD are trademarks of SanDisk Corporation. Lightning is a U.S. registered trademark of SanDisk Corporation and/or its subsidiaries. ExpressCache and Condusiv are trademarks of Condusiv Technologies Corporation. Windows is a registered trademark of Microsoft Corporation in the United States and other countries.

This press release contains certain forward-looking statements, including expectations for new products, applications, features, markets, and customers that are based on our current expectations and involve numerous risks and uncertainties that may cause these forward-looking statements to be inaccurate. Risks that may cause these forward-looking statements to be inaccurate include among others: the market demand for our products may grow more slowly than our expectations, our products may not perform as expected, or our products may not be available in the geographies or the capacities or the prices that we anticipate, and the other risks detailed from time-to-time in our Securities and Exchange Commission filings and reports, including, but not limited to, our annual report on Form 10-K and our quarterly reports on Form 10-Q. We do not intend to update the information contained in this press release.