jun 122012
 

Jag var där.  När Electrolux bjöd in till visning av sin konceptbyggnad The Cube.

Placerad på Stockholmsoperans tak, och byggd bara för att finnas där 18 juni till 21 oktober 2012.

Fokus ligger mat, utsikt och känslan av att ha varit med om något verkligen speciellt.
Maten tillagas på köksutrustning från Electrolux. Det är också basen för hela konceptet.

Jag kan inte säga exakt hur länge, men idén med The Cube har engagerat många medarbetare och utvecklats under flera år. Inget beslut är taget om när projektet avslutas, men klart är att vi inte går med vinst, även om gästerna betalar för att äta här.

På plats finns Mattias Rådström, VP Global Marketing och Electrolux PR-chef. Han medger förstås att den stora vinsten här är kombinationen av uppmärksamheten och att folk förknippar varumärket med något utöver det vanliga. Ett lunchkuvert inklusive dryckespaket kostar 1.450 sek och middagskuvert i form av en avsmakningsmeny kostar inklusive dryckespaket 2.600 sek. 18 personer ryms samtidigt, bordet hissas upp och smälter sömlöst samman med taket då det inte används. Avdukat förstås, bordet alltså.

The Cube by Electrolux har rullat ett tag. Bryssel och Milano är redan avklarade, Stockholm öppnar parallellt med London på Royal Festival Hall. Särskilt nöjd med placeringen verkade Stefano Catenacci, kökschef på Operakällaren och är mannen bakom maten denna dag.

Se mer bilder på Mats Lundgrens Fotofolio.

Sorry, the comment form is closed at this time.